obsah zápisu
student zapisuje vše, co se v hodině odehrává – obdobným způsobem, jako když si píše své poznámky, ale podrobněji (studenti mají různou znalostní základnu – co je pro jednoho samozřejmé, známé a sám by si to pro sebe ani nezapisoval, může být pro druhého nová, důležitá, zajímavá informace)
formát zápisu
šablona zápisu
zápis se dělá pouze v případech, pokud je student, pro kterého se zápis dělá, přítomen v hodině (hodin může proběhnout 11, ale zápisů může být celkem pouze 8)
název dokumentu zápisu
je užitečné vyžádat si zpětnou vazbu od učitelů i od studentů, pro které je zápis určen, jestli jim forma a obsah zápisu vyhovuje, a reagovat na jejich návrhy ke změně
zápisy je dobré strukturně členit, pracovat přiměřeně s grafickým odlišením (tučně – důležité pojmy, kurziva – jazykové příklady)
oprava zápisu
opravené zápisy vyučující vkládají do Moodlu, nebo posílají zpět zapisovateli a ten pak pošle zápis studentovi/studentům, kterým je služba zápisu poskytována, nebo posílají přímo studentovi (je dobré, aby se i v tomto případě dostal opravený zápis k zapisovateli – kvůli zpětné vazbě)
je možné zaslat neslyšícímu/nedoslýchavému studentovi „hrubou“ verzi zápisu, kterou posíláte pedagogovi, aby měl student k dispozici zadání úkolu na příští hodinu a dostatek času jej vypracovat; po opravě bude mít k dispozici i revidovaný zápis od učitele (na tomto postupu je třeba se se studentem individuálně domluvit)